Het klimaat in de Laeremansstraat

Op 21 februari 2017

Op zaterdag 18 februari 2017 bezocht een deel van onze bestuursleden de Laeremansstraat in Koersel. Bij de bewoners van de straat werd gepeild naar hun tevredenheid omtrent drie thema’s: inrichting van de straat, veiligheid en sociale cohesie.

In de Laeremansstraat bleek een grote tevredenheid omtrent de inrichting (8.1/10) en sociale cohesie (8.5/10). Buren houden contact. Zo hielden zij recent nog een zeer gesmaakte nieuwjaarsreceptie.

Meer bezorgdheid is er over de veiligheid in de straat. (6.4/10) Vooral de verkeersveiligheid blijkt de bewoners zorgen te baren.  De wegen blijken te smal en er wordt vaak te hard gereden. Het kruispunt Laeremansstraat, Schomstraat en Middenstraat blijkt weinig overzichtelijk en de straat uitrijden is hierbij gevaarlijk. Ook werden een aantal huizen getroffen door inbraakpogingen en wordt er regelmatig een verdacht voertuig gesignaleerd.

N-VA Beringen neemt uiteraard alle opmerkingen ter harte en kijkt al uit naar de volgende ontmoetingen.

Wie weet staan we de volgende keer wel aan jouw deur?