N-VA Beringen stelt lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen voor

Op 24 maart 2017

N-VA Beringen stelt vandaag Werner Janssen voor als haar lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Werner Janssen was in 2002 medeoprichter van de lokale N-VA afdeling. Na 10 jaar inzet en doorzettingsvermogen behaalde hij als lijsttrekker in 2012 samen met de gehele N-VA ploeg maar liefst 10 zetels in de Beringse gemeenteraad. Ondanks deze schitterende verkiezingsuitslag, belandde N-VA toch in de oppositie. Sindsdien voert de N-VA fractie, met Werner Janssen als fractieleider, dan ook stevig oppositie. Dit leidde ook op nationaal niveau tot erkenning, waardoor Janssen in 2014 werd verkozen als federaal parlementslid.

Werner mikt in 2018 samen met zijn groep op een doorbraak in de Beringse meerderheid.

“Ik ben het bestuur van N-VA Beringen dankbaar voor de kans om het werk dat ik in 2002 begonnen ben verder te zetten. Al onze mandatarissen hebben de voorbije jaren vanuit de oppositie heel wat ervaring opgedaan. Samen met ook heel wat nieuwe mensen die we hebben aangetrokken, wordt er hard gewerkt aan ons programma voor de verkiezingen in 2018. Belangrijk vinden wij in ieder geval dat erkend wordt dat Beringen een unieke stad is met vier evenwaardige deelgemeenten, een standpunt dat we elke week van onze stadsgenoten horen wanneer we een markt, evenement of straat in één van de deelkernen bezoeken. Onze afdeling is klaar om deel te nemen aan het beleid en wij rekenen hierbij op de steun van de kiezer,” aldus Janssen.

Voorzitter Gosha Rosinska-Peeters is tevreden met de keuze voor Janssen als lijsttrekker: ”Met Werner zetten wij in op continuïteit en werken wij enthousiast verder aan de eerder, mede door hem, uitgezette lijnen.

Naast zijn opmerkelijk politiek parcours, weet Werner ook als geen ander een hechte ploeg rond zich te scharen. Een ploeg waarin zowel oud als jong naar waarde wordt geschat en de kans krijgt om zijn of haar bijdrage te leveren. Gevoed door ideeën die wij dagelijks vernemen van de burger, werkt onze ploeg met een stevige dosis werklust verder aan ons verkiezingsprogramma. We streven er dan ook naar om voor de verkiezingen van 2018 te komen tot een lijst en een programma die een weerspiegeling vormen van de Beringse gemeenschap en haar gedachtengoed.”