Stadsbestuur loopt achter de feiten aan!

Op 29 oktober 2013

De laatste tijd worden de inwoners van Beringen steeds vaker geconfronteerd met slecht nieuws over de huisvesting van onze verenigingen. Eind juli stond Club 18 zonder oplossing op korte en lange termijn op straat, hoewel dit probleem reeds bekend was van eind 2012. Begin augustus werd het gemeentelijk zwembad definitief gesloten nog voor het nieuwe zwembad klaar is. Deze week werd bekend dat jeugdhuis Club 9 mogelijk niet meer veilig gerenoveerd kan worden. Dit zijn maar enkele acute voorbeelden die reeds bekend zijn, maar heel wat infrastructuur in Beringen heeft nood aan investeringen. Toch zet het huidige stadsbestuur vol in op de ontwikkelingen van Be-Mine. “Het is belangrijk om te blijven investeren in onze verenigingen en zeker in de infrastructuur die zij gebruiken. Slecht onderhoud in het verleden doet de kosten in de toekomst altijd oplopen!” : laat Tijs Lemmens nog weten.

De communicatie over dergelijke gevallen laat ook te wensen over. Werner Janssen (N-VA
Beringen) betreurt: “Het is jammer om nieuws van deze aard te laat te moeten vernemen en enkel via de pers. Het is toch een vorm van respect om belangrijke informatie aan alle raadsleden te melden, zodat zij op hun beurt de inwoners te woord kunnen staan en ze zo nodig gerust te stellen!” Verder laat hij weten dat de mailboxen van de raadsleden bestookt worden met “nietszeggende” persteksten, maar belangrijke ontwikkelingen in onze stad worden nooit rechtstreeks aan de raadsleden gemeld. Het is wel de taak van elk raadslid om burgers correct te kunnen informeren over alle gebeurtenissen in onze gemeente, op deze manier is dit echter zeer moeilijk. Goede communicatie zal de betrokkenheid onder de burgers in de gemeente verhogen en onze samenleving aangenamer maken. Is dit laatste niet de betrachting van ieder goed bestuur?