Verschuivingen in onze fracties

Op 11 januari 2018

Het nieuwe jaar brengt een aantal verschuivingen binnen onze gemeente- en OCMW-fracties.

Door zijn verhuis naar Tessenderlo, diende gemeenteraadslid Ronny Carmans in december afscheid te nemen van onze afdeling en van zijn mandaat in de Beringse gemeenteraad én politieraad. Zijn restaurant "Het Groene Genoegen" in Stal zal wel open blijven.

"Onze afdeling wenst hem te bedanken voor zijn jarenlange inzet in onze afdeling als gemeenteraadslid, politieraadslid, bestuurslid en organisatieverantwoordelijke", zegt voorzitter Gosha Rosinska-Peeters.

Ook Werner Janssen, fractieleider in de gemeenteraad blikt tevreden terug op jaren van vruchtbare samenwerking.

"Door Ronny’s initiatief mag Beringen zich een hartveilige gemeente noemen. Hij was namelijk de initiatiefnemer van het plaatsen van AED-toestellen op een aantal strategische locaties in onze gemeente. Het toont aan dat vanuit de oppositie goede voorstellen door een meerderheid overgenomen worden! Ronny zal zeker een warm welkom krijgen bij N-VA Tessenderlo", zegt Janssen.

Eerste opvolger voor Ronny in de gemeenteraad is Wesley Jeunen die de voorbije jaren zetelde in de OCMW-raad. In de politieraad schoof Tijs Lemmens in als eerste opvolger van Ronny.

Omdat Wesley naar de gemeenteraad verhuisde, werd hij op zijn beurt in de OCMW-raad vervangen door Linda Snoeks uit Koersel. Zij heeft de eed afgelegd op 8 januari.