Jessie De Weyer

Schepen, voorzitter provincieraad & bestuurslid

Na 6 jaar constructief werk als gemeenteraadslid, is Jessie sinds januari 2019 één van de twee N-VA-schepenen in Beringen. Haar bevoegdheden zijn Jeugd, Wijkontwikkeling, Participatiebeleid, Recreatie en Bibliotheek. Daarnaast is ze sinds 2021 ook de eerste vrouwelijke provincieraadsvoorzitter van Limburg.

Jessie woont al sinds jaar en dag in Paal. Als 34-jarige juriste arbeidsrecht- en socialezekerheidsrecht was ze voordien professioneel actief bij Cipal Schaubroeck en de KULeuven. Haar maatschappelijk engagement groeide vanuit haar rechtenopleiding en haar ervaringen als bestuurslid bij het lokale jeugdhuis Club 18. Tussen de mensen staan en een eerlijke en heldere communicatie naar en met onze inwoners, jong én oud, vindt ze cruciaal.

Al heel wat jaren helpt Jessie ook mee achter de schermen bij N-VA Beringen: ze stond mee aan de wieg van de lokale Jong N-V-afdeling, werkte heel wat huis-aan-huisbladen uit en steekt graag de handen uit de mouwen bij de diverse activiteiten.

In haar vrije tijd speelt ze tennis (aangesloten bij Koninklijke Tennis en Padel Paal) en leest ze graag.

Jessie is in 2024 lijsttrekker voor N-VA Beringen bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober. Zij is ook eerste opvolger voor de Kamer bij de federale verkiezingen in juni.

Maak kennis met Jessie:

Leeftijd: 34 jaar

Beroep: Schepen in Beringen, voorzitter Provincieraad Limburg

Deelgemeente: Paal

Hier ben ik vaak te vinden in Beringen: Op het stadhuis

Favoriete nummer om op te dansen: Can’t hold us - Macklemore & Ryan Lewis

Deze radiozender luister ik het liefst tijdens het werk: Geen radio, maar Spotify

Doe ik het liefst in het weekend: wandelen, lezen, gezelschapspelletjes spelen en lekker uiteten/koken

Lievelingsboek als kind: Pluk van de Petteflet.

Hier ben ik goed in volgens het bestuur: Babbelen

Vroege vogel of nachtraaf: Nachtraaf.

Je bent nooit te oud om: te genieten van de kleine dingen