Baloise Belgium Tour eindigt ook dit jaar in Beringen

Op 13 juni 2022

Stad Beringen vormt ook dit jaar het decor voor de slotetappe van de Baloise Belgium Tour die doorgaat tussen 15 en 19 juni. Het belooft opnieuw een knappe rit te worden nu al heel wat WorldTeams hun deelname bevestigden. “De Baloise Belgium Tour zal voor de derde keer neerstrijken in Beringen. Opnieuw is Beringen gaststad voor de finish van de slotetappe, waarin de renners van Gingelom naar Beringen fietsen over een afstand van 178,7 km. Een pittige rit waar we allemaal vol spanning naar uitkijken. Eindelijk! Na een periode van beperkt publiek en coronamaatregelen, zetten we onze stad met veel fierheid weer op de (sport)kaart”, aldus burgemeester Thomas Vints.

“Beringen is, net als vorig jaar, de afsluiter van de 5-daagse Baloise Belgium Tour. De wielerfans in Beringen en op TV mogen zich verwachten aan een koninklijke sprint. En enkele minuten na de aankomst wordt de eindwinnaar van de Baloise Belgium Tour en de nevenklassementen gehuldigd aan de ingang van de prachtige be-Mine site. Een locatie waar op 25 september de spectaculaire internationale cyclocross  Beringen zal plaatsvinden. Het is dus duidelijk dat Beringen een dymanische stad is die de wielersport een warm hart toedraagt,” aldus Christophe Impens namens organisator Golazo.

“Beringen vormt al een aantal jaar het decor voor een etappe in de Baloise Belgium Tour”, geeft burgemeester Thomas Vints aan. “Met dit soort events tonen we aan een breed publiek welke mooie plekken er in onze stad te vinden zijn. Sinds 2019 merken we dan ook dat steeds meer mensen de weg naar Beringen vinden en dat ook organisaties graag in onze stad vertoeven.”

In Beringen wordt de Baloise Belgium Tour stilaan een traditie sinds de eerste rit er toekwam in 2019.

Sportschepen Tijs Lemmens: “We hebben van Beringen een echte wielerstad kunnen maken. Het mountainbikepark op de Avonturenberg is over de provinciegrenzen bekend en daarnaast zijn er ook heel wat andere ritten op ons grondgebied. Beringen is bovendien de thuis van innovatiecentrum Bike Valley. Zowel recreatieve als competitieve fietsers kunnen bij ons hun gading vinden.”

De live-uitzending op televisie vormt ook voor het toerisme in Beringen een belangrijke opportuniteit.

“De uitzending op TV vormt een blik op al wat Beringen te bieden heeft”, zegt schepen van Toerisme en Evenementen Werner Janssen. “In onze stad is altijd wat te beleven en dat zetten we tijdens deze events extra in de kijker. Nu we corona achter ons gelaten hebben, brengt de koers ook opnieuw mensen samen. We werken opnieuw aan een uitstekende organisatie zodat het voor elke wielerfan genieten wordt.”

De slotrit van de Baloise Belgium Tour naar Beringen vindt plaats op zondag 19 juni. Het volledige parcours van de Baloise Belgium Tour en de slotrit naar Beringen kan je terugvinden op sport.be/baloisebelgiumtour/2022/nl/ . Meer informatie over de rit in Beringen en het lokale parcours kan je lezen op www.beringen.be/baloise-belgium-tour