Beringen bedankt animatoren

Op 29 juli 2021

Op 29 juli wordt in heel Vlaanderen voor de vijfde keer op rij de Dag van de Animator gevierd. Ook stad Beringen bedankte de animatoren van de speelpleinwerking Hupsekwap, die zich deze zomer inzetten om kinderen een fijne vakantie te bezorgen.

Rond 10u30 was het verzamelen geblazen aan het Mijnstadion voor een stevig ontbijt met koffiekoeken. Daarna volgde een escape-game en teambuilding om elkaar nog beter te leren kennen en de samenwerking te versterken. Met een lekkere barbecue kreeg men de nodige energie. De dag werd afgesloten met een dessertenbuffet en een foute party.

“Een heleboel jongeren zetten zich elk jaar in hun vrije tijd in als animator. Ook in onze speelpleinwerking tijdens de zomermaanden en paasvakantie kunnen wij op hen rekenen. De jongeren krijgen een kleine vrijwilligersvergoeding maar komen vooral voor de leuke sfeer in de groep. Gezien corona vorig jaar roet in het eten gooide, was een feestelijke editie dit jaar zeker op haar plaats”, vertelt Berings schepen van Jeugd Jessie De Weyer enthousiast.

Stad Beringen zoekt elk jaar nieuwe animatoren om aan te sluiten bij deze leuke werking. “Wil jij volgend jaar ook kinderen op een laagdrempelige manier een leuke zomer bezorgen? Kom dan zeker naar onze kennismakingsdagen. Details vind je op de website van stad Beringen,” aldus de schepen.