Beringen bevraagt inwoners over horeca

Op 28 februari 2023

Het stadsbestuur van Beringen werkt aan een horecabeleidsplan en vraagt daarbij de hulp van eigen inwoners. Schepen van Ondernemen Werner Janssen legt uit: “Beringse horeca stimuleren, dat is wat we willen bereiken! Het studiebureau CityD-WES heeft daarom de opdracht gekregen om samen met alle stakeholders een gedragen plan uit te werken. Dit consumentenonderzoek is daar een onmisbaar onderdeel van.”

Het horecabeleidsplan moet het huidige beleid rond horeca evalueren en verbeteren om het bestaande aanbod verder te versterken én om groei te stimuleren in de verschillende kernen van Beringen. De bevraging spitst zich in deze fase vooral toe op de inwoners, de gebruikers van de horeca gelegenheden. “Elke stadsgenoot kan ons ontzettend goed op weg helpen door enkele eenvoudige vragen te beantwoorden, zoals bv. Waarom ga jij wel of niet naar onze Beringse horeca? Heb je een stamcafé of mis je nog iets in Beringen?” aldus schepen Janssen.

Verschillende horeca-uitbaters uit de deelkernen zijn al meermaals samengekomen om te brainstormen om Beringen levendig en bruisend te houden. Daarnaast worden ze ook gericht uitgenodigd om deel te nemen aan een gelijkaardige bevraging.

Je mening geven kan nog tot 12 maart eenvoudig via beringen.be/horecabeleidsplan