Beringen verlicht de stad

Op 7 december 2020

Het coronavirus bleef het hele jaar door roet in het eten gooien waardoor de grote evenementen uit noodzaak één voor één afgelast werden. Dit geldt ook voor de traditionele eindejaaractiviteiten. De moed laten zakken doen ze in Beringen echter niet. Het stadsbestuur wil haar bevolking een hart onder de riem te steken en brengt, letterlijk en figuurlijk, licht in de duisternis.

“Heel wat van de nieuwe kerstverlichting zagen we de afgelopen weken al in het straatbeeld verschijnen, maar sinds vandaag zijn er ook nog de beren van Beringen!” begint schepen van ondernemen - Werner Janssen - enthousiast.

We mogen niet samenkomen met familie en vrienden om de feestdagen te vieren, maar het zijn niet enkel de grote bijeenkomsten en de geschenken die de feestdagen tot een leuke periode maken. “Het gaat ook om de sfeer. Zeker in deze moeilijke periode willen we onze inwoners een warm gevoel bezorgen.  Daarom plaatsen we in elke handelskern een unieke, verlichte blikvanger in de vorm van een beer. In de brievenbus die er langs staat, kunnen kinderen tekeningen voor de kerstman posten. Het meest originele exemplaar wordt beloond met een mooie prijs. Daarnaast organiseren we nog onze fotoactie via de sociale media met deze beren,” vervolgt schepen Janssen.

Mogelijk heb je ze al opgemerkt, de verlichte beren die sinds zondag in Paal, Beringen-centrum, Koersel, Beringen-Mijn en Beverlo staan. De inwoners die een foto met een van de beren posten op de sociale media met de hashtag #beringenbebright, maken iedere week kans op een prijs. “Elke week in december verloten we 5 keer per week een cadeaukorf van Toerisme  Beringen ter waarde van 50 euro! Begin januari wordt  er vervolgens 1 grote winnaar gekozen uit alle mensen die ons een foto van zichzelf met alle 5 beren bezorgen via ondernemen [at] beringen.be,” besluit de schepen.

Wie zeker kans wil maken op één van de prijzen weet dus wat te doen. De traditionele eindejaarsactie die de stad in samenwerking met de Beringse handelaars elk jaar organiseert, wordt noodgedwongen uitgesteld tot de heropening van de horeca.