Beringen zet vrijwilligersteams in de kijker

Op 21 december 2023

Heel wat Beringse verenigingen doen dagelijks beroep op de inzet van vrijwilligers om hun werking te doen draaien. Om al die helpende handen te bedanken, geeft stad Beringen verenigingen de mogelijkheid om hun vrijwilligersteam in de kijker zetten tijdens de Week van de Vrijwilliger van 2 tot 10 maart 2024. Via het participatieplatform Allemaal Beringen kunnen burgers hun favoriete vrijwilligersteam nomineren.

“In de eerste fase die loopt tijdens de kerstvakantie, van 21 december tot 8 januari, kan iedereen die dat wil een nominatie indienen,” licht schepen voor participatiebeleid Jessie De Weyer toe. “Teams die voldoen aan de criteria gaan verder naar de stemronde, die loopt van 9 januari tot 22 januari. De twee teams met de meeste l stemmen en een derde team dat geloot zal worden  zet de stad in het voorjaar extra in de kijker . Ze krijgen een professionele fotoshoot en een interview in B-magazine. Hun portretten zullen tijdens de week van de vrijwilliger  te zien zijn op de staketsels langs de weg. Op ons vrijwilligersevent op 9 maart worden ze tot slot nog eens extra in de bloemetjes gezet,” aldus Jessie De Weyer.

Vrijwilligers begeleiden en ondersteunen, is ook in de rest van het jaar een prioriteit voor het stadsbestuur.

“Om vrijwilligers en organisaties te matchen, beschikken we sinds enige tijd ook over het platform www.giveaday.be/beringen. Daar kunnen onze organisaties vacatures plaatsen waarop vrijwilligers kunnen intekenen.”

Wens je een vrijwilligersteam in de kijker te zetten? Aarzel dan niet en surf naar www.allemaalberingen.be. Daar kan je ook het verdere traject volgen, jouw stem uitbrengen en de uiteindelijke winnaars terugvinden.