Beringse jongeren vieren Dag van de Jeugdbeweging

Op 21 oktober 2022

Op vrijdag 21 oktober wordt de Dag van de Jeugdbeweging gevierd. Een dag waarop het engagement van de duizenden leiders en leden in de verf wordt gezet. Ook in Beringen trokken honderden leden hun uniform aan om richting school te gaan.

Naar jaarlijkse gewoonte organiseerde de stad samen met de Beringse Jeugdraad en de jeugdbewegingen een samenkomst met ontbijt aan de lokalen van de Scouts en de Chiro van Beringen-Centrum. Onder muzikale begeleiding van het trommelkorps van de Chirojongens van Koersel trokken de 350 aanwezige jongeren nadien richting de scholencampus aan het Bogaersveld.

“Het is elk jaar opnieuw een plezier om te zien hoeveel jongeren zich engageren in de jeugdverenigingen van onze stad. Ze vormen een plek waar kinderen en jongvolwassenen zich kunnen ontwikkelen maar vooral ook een leuke tijd beleven. Om hen te bedanken voorzien we fijne activiteiten en een uniek embleem om op hun uniform te bevestigen,” aldus schepen voor Jeugd Jessie De Weyer.

’s Middags zorgen de verenigingen en de stad ook voor soep in de secundaire scholen en vanaf 16:00 uur is er opnieuw aan de terreinen in het Centrum een slotactiviteit met spelletjes, frietjes en muziek. ‘s Avonds voorziet stad Beringen bussen voor de leiding naar de Nacht van de Jeugdbeweging.