Beringse jongeren vieren Dag van de Jeugdbeweging

Op 20 oktober 2023

Vandaag vieren duizenden leiders en leden de Dag van de Jeugdbeweging. Op deze dag wordt hun engagement extra in de verf gezet en ook in Beringen is dat niet anders. Aan de lokalen van de Scouts en Chiro in Beringen-centrum werd gestart met een ontbijt in organisatie van de stad met de Beringse jeugdraad en de jeugdbewegingen. Nadien trok de stoet van 270  jongeren  naar de scholencampus op het Bogaersveld.

“Omwille van het regenweer kon het trommelkorps van Chiro WIJ uit Koersel ons niet begeleiden op onze stoet, maar met veel plezier en een energiek optreden stonden ze ons op te wachten onder het afdak op de speelplaats. Met de dag van de Jeugdbeweging tonen we graag onze waardering voor de inzet van alle jongeren in de  jeugdverenigingen van onze stad,” aldus schepen voor Jeugd Jessie De Weyer. “Zij zorgen dat kinderen en jongeren vaardigheden kunnen ontwikkelen én vooral een fijne tijd beleven. Met hun engagement dragen ze bij aan de kindvriendelijkheid van onze stad!"

Na school wordt door de verschillende jeugdbewegingen opnieuw verzameld aan de terreinen van Scouts en Chiro Beringen. Dan is er muziek, frietjes en frisdrank voorzien. Aansluitend voorziet de stad busvervoer naar de “Nacht van de Jeugdbeweging” die wordt georganiseerd door Gouw Limburg, zodat men de dag feestelijk kan afsluiten!