Brief aan Bart De Wever !

Op 19 februari 2011

Beste Bart,

Met dit briefje, zonder veel grotewoordengewauwel, zonder Latijnse citaten, willen wij, N-VA Beringen, onze steun en waardering uitdrukken in deze moeilijke tijden.

Je staat nu al meer dan een jaar op de bres om de Vlaamse zaak te verdedigen.

Lijstensamenstelling, verkiezingsmeetings van de ene zaal naar de andere, de spanning of de boodschap zou aanslaan, ingehouden triomf, de vernederingen tijdens de onderhandelingen, regelrechte inhumane aanvallen door de behoudsgezinde media in noord en zuid, verdachtmakingen allerhande (dubbele agenda, het compromis weigeren), miskenningen (aanstelling van een bemiddelaar moeten vernemen via de pers), persona non grata in Franstalig België en aan het hof, ….

Is dat niet allemaal een beetje teveel van het goede voor een gewone sterveling? Hoelang is dit nog vol te houden?

We wensen je veel sterkte Bart, we blijven samen met vele duizenden Vlamingen achter je staan!

En als je er dan toch eens even tussen uit moet Bart, zak eens af naar het mooie Limburg, u welbekend. Wij ontvangen je graag met vrouw en kinderen in Beringen om een kaarsje te branden voor een goede afloop in Koersels kapelletje, een ontspannen wandeling in de dennenbossen, de kinderen kunnen ravotten op de minigolf en in de reuze speeltuin, ze kunnen nachtvogels bekijken in het natuurcentrum “De Watersnip” en van een rustige maaltijd genieten in de buurt.

Eens heerlijk een dag het hoofd leegmaken, het zal je weer honderduit energie geven.

Wij steunen je!

Vlaamse groeten,