Coronaproof genieten van cultuur in Beringen met Jef Neve en Erhan Demirci

Op 24 augustus 2020

De zomer van 2020 is er één zonder de traditionele grote evenementen of festivals. Om de Beringenaar toch een mooie zomer te bieden, werkte stad Beringen een alternatief aanbod uit onder de noemer ‘Zomer in Beringen is all-in!’.

Schepen van evenementen Werner Janssen: “Eén van de geplande evenementen was Cinema Terril in het weekend van 11 tot 13 september. Omwille van de heropflakkering van het coronavirus en de verstrenging van de maatregelen besloten we om deze activiteit te annuleren. Maar met trots presenteren we nu een uniek alternatief voor dat weekend.”

Schepen van cultuur An Moons: “Binnen je sociale bubbel kan je op vrijdag en zondag op twee unieke locaties in Beringen genieten van cultuur. Vrijdagavond laat stand-up comedian Erhan Demirci je lachen in het park van Beverlo. Op zondag kan je op de weide achter maatwerkbedrijf de Posthoorn genieten van een sfeervol concert van pianist-componist Jef Neve en dit met een lekker ontbijt of een gezellige picknick.”

Schepen Werner Janssen vult aan: “Uiteraard respecteren we de geldende veiligheidsmaatregelen en organiseren we beide activiteiten coronaproof. Zo kunnen we deze ongewone zomer toch nog op een gezellige en vooral veilige manier afsluiten!”

“Het zijn moeilijke tijden voor de cultuursector. Het water staat veel artiesten en organisaties aan de lippen. Door kleinschalige en coronaproof activiteiten te organiseren, willen we hen toch wat perspectief en vertrouwen bieden. Hierbij zoeken we naar de best mogelijke manier om van een culturele activiteit – ondanks corona – toch nog altijd iets magisch te maken. Met deze twee toptalenten op het podium in een unieke en sfeervolle setting zal dit zeker lukken,” besluit schepen An Moons.