Creatieve jongeren worden ondergedompeld in het ondernemen tijdens C.LAB

Op 26 augustus 2020

Heb jij een geniaal idee en bruis je van goesting om er de wereld mee te veroveren? Maar weet je niet goed hoe of zit je met nog heel wat vragen? Dan hebben wij van CLUB9 misschien wel de oplossing voor jou!

Afgelopen jaar organiseerden we met groot succes een ondernemerstraject voor jongeren en jongvolwassenen genaamd C.LAB en dit jaar gaan we opnieuw 3 schitterende ondernemersconcepten een duwtje in de rug geven. Dankzij de laureaten van vorig jaar (Fibershape, ’t Aerts Paradijs en Upcraft Designs) hebben we gezien dat Beringen bol staat van het creatief ondernemerstalent! Vanaf september start CLUB9 daarom opnieuw met het ondernemerstraject Creatief Lab – C.LAB. Hier worden jonge creatieve geesten ondergedompeld in de wereld van het ondernemerschap.

Concreet wil dit zeggen dat je vanaf 10 september zal deelnemen aan een 7-tal interactieve en praktijkgerichte sessies in huiselijke sfeer. Hier kan je al je creativiteit omtoveren in een concept en leer je hoe je je idee kan omzetten in een concreet plan met behulp van een Business Model Canvas. Dit doen we met de steun van Stad Beringen en Unizo Limburg.

Tijdens deze sessies kom je alles te weten over cruciale thema’s als boekhouding, wat met concurrentie, hoe kan ik mijn project financieren en op welke manier kan ik sociale media inzetten om mijn project te promoten? Lokale helden zullen komen spreken over hun ervaring als ondernemer en het is dan ook aan jou om hen de pieren uit de neus te vragen.

Na al deze leerzame momenten zal er op 11 december een Pitch&Sell event plaatsvinden. Hier zullen heel wat ondernemers uit Beringen aanwezig zijn en krijg jij de kans om iedereen te tonen wat jij in je mars hebt als ondernemer!

“De stad Beringen ondersteunt net als vorig jaar dit initiatief en wil de potentiële ondernemers een extra duwtje in de rug geven. Dit jaar gaat het stadsbestuur zelfs een stapje verder. Naast een financiële bijdrage voorzien we ook ruimte om promotie te voeren via de communicatiekanalen van de stad. Zo bereiken ze in een klap heel wat doelgroepen!”, zegt schepen van ondernemen en lokale economie Werner Janssen.

Voor C.LAB 2020 kunnen jonge creatieve geesten uit Beringen en omgeving zich nog altijd kandidaat stellen. Daarnaast nodigen we graag lokale start-ups en scale-ups uit om hun inspirerende verhalen te delen met het jong aanstormend talent. “De Vlaamse Kenniseconomie heeft, vandaag meer dan ooit, nood aan technische en creatieve geesten. Dit initiatief vanuit CLUB9, speelt daarop in en geeft enthousiaste jongeren de kans om hun dromen te verwezenlijken. Grijp deze kans dus zeker!”, voegt schepen van jeugd Jessie De Weyer eraan toe.

Voor meer informatie over C.LAB kan je terecht op de Facebookpagina van CLUB9, stuur je een mail naar mario [at] club9.be of spring gewoon eens binnen in het jeugdhuis. Wie weet ben jij de volgende lokale ondernemersheld in onze Hall of Fame!