De Beringse Tuimelaars, Zorghuis Limburg en Ferm Koersel winnen wedstrijd 'Vrijwilligers in de kijker'

Op 25 januari 2024

Van 2 tot 10 maart is het de Week van de Vrijwilliger en dat willen ze in Beringen vieren met de gepaste aandacht. “We lanceerden de mogelijkheid om via Allemaal Beringen te stemmen voor je favoriete vrijwilligersteam. Met maar liefst 1452 uitgebrachte stemmen, kunnen we spreken van een groot succes,” klinkt het tevreden bij schepen voor participatiebeleid Jessie De Weyer.

De wedstrijd was een unieke kans om waardering te tonen voor de vele helpende handen in Beringse organisaties. “Van de 17 vrijwilligersteams die door de verenigingen genomineerd werden, kregen het vrijwilligersteam van zwemclub De Beringse Tuimelaars en het vrijwilligersteam van Zorghuis Limburg de meeste stemmen,” aldus De Weyer.

Daarnaast kwam Ferm Koersel als derde gelukkige winnaar uit de bus via een spannende loting. “Deze drie enthousiaste teams krijgen een professionele fotoshoot. De portretten van de winnaars zullen te bewonderen zijn op de staketsels langs de weg, maar ook in een exclusief interview in B-magazine. Zo krijgt iedereen de kans om de helden achter deze vrijwilligersteams te leren kennen.”

Op 9 maart worden de winnaars opnieuw gehuldigd. Dan vindt namelijk het hoogtepunt van de festiviteiten, een heus vrijwilligersfestival plaats. “Een waardige opvolger van onze vrijwilligersbeurs van twee jaar geleden, een evenement waar alle vrijwilligers in de kijker staan en waar nieuwe vrijwilligers op zoek kunnen naar het engagement dat bij hen past. We hopen daar heel wat mensen te mogen ontmoeten!” besluit de schepen.