Eerste nieuwjaarsdrink meteen schot in de roos

Op 26 januari 2020

De allereerste nieuwjaarsreceptie van de stad Beringen is een echt succes geworden. Met 1.500 liter bier, 140 liter glühwhein, meer dan 280 flessen cava en 800 kilogram frietjes, heeft het stadsbestuur van Beringen samen met haar inwoners het nieuwe jaar en een nieuwe traditie ingezet. De eerste nieuwjaarsreceptie ooit vond plaats op het kerkplein in deelgemeente Koersel. Volgend jaar is een andere deelgemeente aan de beurt. Het stadsbestuur kiest er uitdrukkelijk voor om de nieuwjaarsreceptie te laten rondreizen. “We willen terug wat meer leven brengen in Beringen en de inwoners op een ongedwongen manier contact met elkaar laten maken. Daarom zal dit evenement elk jaar in een andere deelgemeente plaatsvinden”, vertelt schepen van middenstand en evenementen Werner Janssen. “We wilden mensen uit alle uithoeken van onze stad samenbrengen en klinken op het nieuwe jaar. We hoopten natuurlijk dat het idee zou aanslaan, maar de massale opkomst was toch een aangename verrassing.”