Fiets door drie provincies tijdens Drieprovinciënroute op zondag 5 juni

Op 1 juni 2022

De Drieprovinciëntroute is deze zondag 5 juni terug op de klassieke manier. Met vertrekpunten in Beringen, Tessenderlo, Laakdal, Meerhout en Ham kan je opnieuw 39 of 63 kilomter fietsen op het grondgebied van de provincie Limburg, Antwerpen en Vlaams Brabant.

“Na een aangepaste corona-editie vorig jaar en een afgelasting in 2020 brengt de vzw Toerisme Beringen dit jaar opnieuw de klassieke Drieprovinciënroute,” zegt schepen voor Toerisme Werner Janssen. “Dat betekent een aantal centrale vertrekpunten van waaruit in grotere of kleinere groep een leuke tocht kan gemaakt worden. Nu het terug samen kan, hopen we dan ook heel wat deelnemers te mogen verwelkomen.”

Vertrekken kan op 5 juni tussen 8 en 15 uur met een deelnameprijs van 4 euro.

“Met de deelnameprijs ben je meteen verzekerd via Sport Vlaanderen en krijg je bij één van de locaties op de route een lokaal gerecht. Zo krijg je bij het vertrekpunt in Beringen, aan de Paalse Plas, twee 2 heerlijke pannekoeken en kan je met voldoende energie aan de 39 of 63 kilometer starten,” aldus voorzitter van de vzw Toerisme Beringen Ludo Claes.

Een overzicht van de startplaatsen en inschrijven kan via de website www.drieprovincienroute.be