Geslaagde lichtwandeling in Beringen

Op 4 januari 2021

Het jaar 2020 gaat de geschiedenis in als het jaar van de afgelaste evenementen. Om de bevolking toch nog een lichtpuntje te geven, besliste het stadsbestuur van Beringen om het jaar af te sluiten met een lichtwandeling. Toerisme Beringen en CC Beringen bundelden de krachten en werkten onder de noemer ‘Beringen Be Bright’ de wandeling uit. Op een parcours van 4 km werden 11 locaties op een feeërieke wijze uitgelicht.

De wandeling werd een groot succes; iedere avond kwamen er gemiddeld 2.500 mensen wandelen. “De meeste avonden verliepen zeer goed”, meldt schepen van toerisme en evenementen Werner Janssen. “Na het eerste weekend hebben we wel een aantal bijsturingen doorgevoerd; er werden vrijwilligers van vzw Toerisme Beringen ingezet om toezicht te houden op een aantal plaatsen. Eén avond hebben we, omwille van een te grote toeloop van bezoekers op zeer korte tijd, de wandeling stopgezet. Daarna zijn er geen problemen meer geweest.”

“We blikken terug op een geslaagde editie”, vult schepen van cultuur en erfgoed An Moons aan. “Vorig jaar hebben de diensten van toerisme en cultuur meermaals samengewerkt en die samenwerking is zeker een goede match. De lichtwandeling was een mooi initiatief en gaf de bevolking de mogelijkheid om ’s avonds nog eens buiten te komen. En dat daarbij het mijnerfgoed op een bijzondere manier in de kijker werd gesteld, was mooi meegenomen!”