Het klimaat in de Steenbergstraat en Tessenderlosesteenweg

Op 25 februari 2017

Met 5 enthousiaste bestuursleden werd op 25 februari 2017 de Steenbergstraat en een klein gedeelte van de Tessenderlosesteenweg in Paal bezocht.

De bewoners van de straat werden bevraagd over de thema’s veiligheid, sociale cohesie en de inrichting van de straat.

Niet iedereen was even tevreden. De inrichting van de straat scoorde gemiddeld 6.6/10, zwerfvuil was hierbij een veel gehoorde opmerking. Daarnaast blijkt bij de laatste vernieuwing van de asfaltlaag vergeten te zijn om ook de borduurstenen te vernieuwen, waardoor sommige bewoners de situatie slordig vinden. Het snoeien van de grote bomen langs de weg dient volgens een aantal inwoners ook beter te gebeuren aangezien er nu vaak overlast is van vallende bladeren.

De sociale cohesie in de straat werd als 6,8/10 gequoteerd.

Opnieuw bleek de veiligheid in de straat echter het grootste probleem. Een gemiddelde score van 5,7/10 toont aan dat er werk aan de winkel is in de Steenbergstraat. Vooral de verkeersveiligheid blijkt een probleem. Er wordt hard gereden in de afdaling van de straat, bochten worden afgesneden en meer dan één belanden wagens in de tuin bij mensen die op de hoek van kruispunten wonen.

Tot slot bleek er in Paal ook bezorgdheid over het blijven bestaan van de winkels in de omgeving na nieuws over een detailhandelsplan. Onze fractieleden volgen dit plan van nabij op.

N-VA Beringen hoopt ook u binnenkort te kunnen spreken omtrent het klimaat in uw straat!