Huppelen met een tablet in de bib: maak kennis met de 'Hublet'

Op 26 september 2022

Bibliotheekleden kunnen vanaf nu in Bib Beringen gebruik maken van Hublets. Deze tablets maken het digitale aanbod van de bib meer toegankelijk en helpen de digitale kloof verkleinen.

“Aandacht voor mediawijsheid en werken aan het dichten van de digitale kloof loopt als een rode draad doorheen de werking van bib Beringen. De Hublets passen perfect in deze visie en zijn een nieuwe stap in het digitale aanbod van de bibliotheek,” aldus schepen voor bibliotheek Jessie De Weyer.

Met je identiteitskaart of  bibkaart kan je één van de 6 hublets ontgrendelen en gedurende 2 uren de tablet binnen het bibliotheekgebouw gebruiken.

Op basis van leeftijd biedt de bib 4 op maat samengestelde profielen aan. Elk profiel biedt voor elke leeftijdsgroep de meest interessante en relevante websites en apps. Deze sluiten feilloos aan bij de bibliotheekcollectie en -werking en maken zo jouw bibliotheekbezoek nog aangenamer. De Hublet kan je doorheen de hele bib gebruiken: de catalogus raadplegen tussen de rekken, leestips ontdekken, de krant digitaal lezen, je persoonlijke sociale media  up-to-date houden, surfen op het net, … En dit al wandelend of in één van de gezellige leeshoekjes in de bib.

De tablets zullen ook gebruikt worden bij de klasbezoeken om de leerlingen spelenderwijs wegwijs te maken in de bib tijdens de Bibsterspelen.

Hip met Hublets: eenvoudig en toegankelijk voor al onze leden.