Inspiratieavond voor Beringse buurtcomités en geëngageerde bewoners

Op 25 januari 2024

Buurtcomités en geëngageerde buurtbewoners hebben in stad Beringen heel wat mogelijkheden om hun buurt te laten bruisen. Omdat echter niet alle initiatieven even gekend zijn, en om goede voorbeelden met elkaar te delen, organiseert de stad op 30 januari een inspiratieavond.

“We zijn als stadsbestuur erg enthousiast als inwoners zelf initiatief nemen om hun buren beter te leren kennen,” zegt schepen voor Wijkontwikkeling en Participatiebeleid Jessie De Weyer. “Op 30 januari in de COR in Koersel hopen we heel wat inwoners te ontmoeten, zodat we hen kunnen informeren over alle mogelijkheden die de stad biedt voor een initiatief in de eigen buurt.”

Tijdens de gevarieerde avond kom je in ieder geval meer te weten over het participatieplatform “Allemaal Beringen”, het inrichten van speelstraten, de Dag van de Buren en heel wat subsidiemogelijkheden voor straat- en buurtinitiatieven. Ook wordt er stilgestaan bij de gratis vrijwilligersverzekering die voor een buurtcomité zeer interessant is.

“Onze doelstelling is om nog meer buurten te inspireren om een leuke activiteit te organiseren. Wil je graag deelnemen, bevestig je aanwezigheid dan nog snel via participatie [at] beringen.be,” aldus schepen De Weyer.