Kermis in Paal

Op 24 augustus 2020

De kermis van Paal is met zijn 30-tal attracties de grootste kermis van Beringen en omstreken.  Na overleg met de kermiscommissie werd beslist om groen licht te geven aan de foorkramers. Dit jaar zal de kermis plaatsvinden van 5 tot en met 7 september, op de oorspronkelijke locatie rondom het Kerkplein van Paal.

“Alle nodige maatregelen worden genomen om bezoekers te beschermen tegen de verspreiding van COVID-19,” laat burgemeester Thomas Vints weten. “We maken een circulatieplan op en plaatsen onder andere nadarhekken om de drukte in goede banen te leiden. Daarnaast is het zowel voor de foorkramers als de bezoekers verplicht om een mondmasker te dragen en worden de attracties na ieder gebruik grondig ontsmet.”
Schepen van lokale economie en ondernemen Werner Janssen vult aan: “Onze stadsdiensten zetten alles in het werk om de kermis, in samenwerking met de foorkramers, op een veilige manier te laten verlopen. Daarom zal de kermis van Paal dit jaar uitzonderlijk later op het jaar plaatsvinden, van 5 tot en met 7 september. De locatie blijft onveranderd.”

Verschillende kermissen zijn reeds afgelast maar toch hoor je ook positieve verhalen van kermissen die op een veilige manier, met de nodige maatregelen in acht genomen, hebben plaatsgevonden. “Na een constructief overleg met de kermiscommissie ben ik ervan overtuigd dat we samen met de foorkramers de kermis van Paal corona-proof kunnen laten doorgaan. Het blijft belangrijk dat alle aanwezigen steeds hun gezond verstand gebruiken, voorzichtigheid is in deze periode steeds aangewezen,” zegt burgemeester Vints.

“De zondagsmarkt zal op 6 september eenmalig verhuizen naar de Beverlosesteenweg. Ook hier hechten we belang aan het respecteren van de geldende maatregelen,” aldus schepen Janssen.