Kindergemeenteraad steunt vzw Music for Kids

Op 10 maart 2020

Het stadsbestuur van Beringen, de kindergemeenteraad en het Jeugdhuis Club 9 hebben de handen in elkaar geslagen om geld in te zamelen voor kinderen met primaire immuundeficiëntie (PID). “In de krokusvakantie organiseerden we in samenwerking met Jeugdhuis Club 9 de Flitsende Fluofuif. Met de opbrengst wil de kindergemeenteraad vzw Music for Kids steunen,” laat schepen van jeugd Jessie De Weyer weten.

Music For Kids is een kleine vzw uit Oostham die bestaat uit 2 gezinnen waarvan de kinderen PID hebben. Ze zetten zich in om deze chronische ziekte beter bekend te maken. ‘KID’ in de naam van de vzw staat voor KinderImmuunDeficiënties en is ook de naam van de afdeling binnen het kinderziekenhuis van het UZ Leuven waar kinderen met een PID worden verzorgd.

“Met de opbrengst van de fuif wilden onze kindergemeenteraadsleden een goed doel steunen dat hen na aan het hart ligt. Ik ben als schepen van jeugd bijzonder vereerd om onze bescheiden bijdrage te mogen leveren. De strijd van deze ouders om de zeldzame chronische immuunsysteemstoornis beter bekend te maken in de maatschappij verdient niet enkel onze steun, maar ook alle aandacht!” aldus de schepen vastberaden.
In totaal werd er 906 euro ingezameld.