Kindergemeenteraad zamelt 1274 euro in voor Kom op tegen Kanker

Op 30 juni 2021

Naar jaarlijkse traditie organiseerde de Beringse kindergemeenteraad dit voorjaar een geldinzamelactie voor het goede doel. “De huidige coronacontext vergde wat creativiteit, maar de kinderen hebben een originele actie uitgewerkt ten voordele van Kom op tegen Kanker,” legt schepen van Jeugd Jessie De Weyer uit.

De gezinswandeling in de omgeving van be-MINE, gekoppeld aan snoepverkoop op de markt en in de bib bracht maar liefst 1274 euro op. Het bedrag gaat integraal naar het goede doel dat de kindergemeenteraad zelf uitkoos. Dinsdag 29 juni overhandigden de kinderschepen Noah Naten samen met schepen De Weyer de cheque aan de vertegenwoordiger van Kom op tegen Kanker.

“Ik ben zeer fier op onze kindergemeenteraad. In deze onzekere periode kunnen goede doelen niet rekenen op hun traditionele acties en gekende inzamelmethodes. Zo geven we hen toch een klein duwtje in de rug,” besluit schepen De Weyer.