Kindergemeenteraad zamelt speelgoed in

Op 24 november 2022

Met de feestdagen voor de deur kijken kinderen volop uit naar cadeautjes en nieuw speelgoed. Voor gezinnen in armoede betekent de komst van de Sint en de feestdagen echter vaak een heleboel kopzorgen.

De Beringse kindergemeenteraad lanceert daarom een oproep om speelgoed in te zamelen voor gezinnen die het financieel wat moeilijker hebben. Ze doen dit met een leuk filmpje waarin ze zelf het goede voorbeeld geven.

Schepen van Jeugd Jessie De Weyer, die zelf deelneemt aan de inzamelactie, licht toe: “Het is een zeer nobel initiatief en bovendien brandend actueel. Steeds meer mensen krijgen het financieel moeilijker en besparen daarom soms op cadeaus voor sinterklaas, kerst en nieuwjaar. Tegelijk hebben heel veel gezinnen thuis speelgoed liggen dat niet meer gebruikt wordt. Door dit te doneren via organisaties zoals Open Hart is er een win-win: het speelgoed dat anders gewoon in de kast blijft liggen, krijgt een tweede leven bij kinderen uit kwetsbare gezinnen.”

Voor de inzameling van speelgoed werkt de kindergemeenteraad via Open Hart, een organisatie in Paal waar mensen die het minder breed hebben terecht kunnen voor materiele hulp. “Bezoekers worden naar ons doorverwezen door het OCMW of andere welzijnsorganisaties. Ze worden onthaald en ze kunnen bij ons ook terecht met hun verhaal. Onze werking draait op giften. We zijn dan ook uiteraard blij met het initiatief van de kindergemeenteraad,” legt voorzitter van Open Hart Paal, Sara Van Wetswinkel, uit.

Wie wil doneren kan dat elke maandag van 10.00 tot 16.00 uur of woensdag van 9.00 tot 12.00 uur.