Kom 'de Smaak van Geluk' proeven in de Beringse bib

Op 17 november 2021

Van donderdag 18 tot en met zondag 28 november kan je in Beringen opnieuw deelnemen aan de Week van de Smaak. “De bibliotheek nodigt jullie, in samenwerking met Vol-auVent en Vlaanderen Verbeelding Werkt, uit voor leuke activiteiten”, vertelt schepen van Bibliotheek Jessie De Weyer enthousiast.

De zoektocht naar 'De Smaak van Geluk' staat dit jaar centraal. Iedereen heeft ongetwijfeld een favoriet gerecht om van te genieten en, al is het maar even, steeds weer oprecht gelukkig van te worden. De Week van de Smaak brengt dit culinair genot tot leven .

“Tijdens de Week van de Smaak gaan we ook op zoek naar culinaire herinneringen en ervaringen die je gelukkig maakten of jullie samenbrachten, naar de kleine geneugten van het leven of jullie favoriete opkikkertje”, vervolgt schepen De Weyer.

Schepen van Cultuur An Moons voegt toe: “Tijdens de Week van de Smaak willen we onze lokale smaak- en eetcultuur bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht brengen. Gedurende de hele week kan je meedoen met de digitale smaakquiz die de dienst Cultuur samen met de bib heeft uitgewerkt. We hebben enkele gastronomische weetjes verwerkt in deze gevarieerde quiz en wie weet win je wel een leuke prijs! Deelname is gratis en kan tot en met zondag 28 november via bit.ly/30lEyyJ.”

Op zaterdag 27 november zijn er van 10u tot 13u proeverijtjes in de bib. Van de vegantaartjes van Zoetzuur, de zoete tarteletjes en taart van Bakery Alysiaa tot de frangipanes en speculaas van Lynn Mentens, er is voor ieder wat wils. En Jeroen Aerts van Het Aerts Paradijs voorziet daar nog een appelsapje bij dat volledig ambachtelijk werd gebrouwen. Heel graag tot dan!” besluit schepen De Weyer.