Leiding van Beringse jeugdverenigingen leert brand bestrijden

Op 7 november 2022

Vorige week organiseerde stad Beringen in samenwerking met de Limburgse veiligheidsschool PLOT een vorming voor het erkende jeugdwerk. Op vraag van de stedelijke jeugdraad werd dit jaar gefocust op brandpreventie en brandbestrijding.

Twee personen per erkend jeugdwerkinitiatief konden zo in kleine groep zowel theoretische als praktische kennis opdoen over het voorkomen en bestrijden van brand. Zij zullen deze kennis op hun beurt verder overdragen aan de leden van hun jeugdvereniging zodat het jeugdwerk steeds in optimale en veilige omstandigheden kan plaatsvinden.

“Elk jaar bieden we de leiding van het erkende jeugdwerk in Beringen een vorming aan.  Zo werd er de voorbije jaren al stilgestaan bij  verzekeringen, EHBO en drugs- en alcoholbeleid. Dit jaar kozen de jongeren voor het onderwerp brandveiligheid. In het licht van hun kampen en fuifactiviteiten komt deze vorming zeker goed van pas!”, aldus schepen van Jeugd Jessie De Weyer