Metejoor, Sandra Kim, De Geest en Koen Buyse spelen in augustus op de Parkies in Beringen

Op 1 juli 2021

Op het domein van het Park van Beverlo in Beringen kan je in augustus vier donderdagavonden terecht voor de Parkies-concerten van Sandra Kim (5/8), De Geest (12/8), Koen Buyse (19/8) en Metejoor (26/8).

“Door de huidige maatregelen zijn we verplicht om de capaciteit per locatie te beperken, waardoor we onze vertrouwde formule hebben aangepast. De Parkies-concerten blijven gratis, maar we werken wel met een registratiesysteem: per gereserveerd ticket betaal je 4,5 euro. Daarin zit de administratieve verwerking én je eerste drankvoucher ter waarde van 2,7 euro. Door de preregistratie ben je vooraf zeker van een plaats voor het podium. Op de concertdagen reserveer en betaal je via een QR-app. Als de regels voor evenementen in de tussentijd zouden veranderen, passen wij ons uiteraard aan, al wordt het reservatiesysteem tot het einde van deze Parkies-concerten aangehouden”, klinkt het bij de organisatie.

Metejoor
Zijn eerdere doortochten op de Parkies waren al bijzonder en nu hij met de gouden nummer één-hit ‘1 Op Een Miljoen’ definitief doorbrak bij het grote publiek, heeft Metejoor-zanger en leerkracht Joris van Rossem nog meer goesting om met zijn muzikanten weer te gaan spelen. Met zijn actuele single ‘Rendez-vous’ bevestigt één van de populairste en hotste artiesten van het moment opnieuw en scoort hij zijn 2de hit op rij. “Diep vanbinnen kan ik pas de gelukkigste versie van mezelf zijn als ik alleen maar met muziek bezig ben”, liet Joris zich onlangs ontvallen in een interview en die kans krijgt hij straks weer op ons podium.

Debutanten
Sandra Kim én Zornik-frontman Koen Buyse zijn dit jaar de Parkies-debutanten.

Sandra Kim is nog steeds de enige Belgische artieste die het Eurovisiesongfestival won. Ondertussen schreef de ravissante zangeres opnieuw muziekgeschiedenis als eerste winnares van ‘The Masked Singer’. Meer dan 2 miljoen mensen genoten week na week van hun geliefde Koningin, een veelzijdige rasartieste met een gigantische muziekcataloog en een fantastische stem.

Koen Buyse
In enkele uren tijd was het reünie-optreden van Zornik (‘Love Affair’, ‘Scared of Yourself’), de band van Koen Buyse, in de Brusselse AB uitverkocht. De excentrieke, aparte, opvallende en charismatische zanger behoort nog steeds tot de absolute top. Je moet hem minstens één keer in je leven aan het werk zien, want wat hij neerzet is steeds van hoogstaande kwaliteit. Buyse heeft tonnen ervaring en als vakman weet hij perfect hoe hij zijn publiek moet bespelen, waardoor hij zichzelf telkens overstijgt en elk concert een uniek karakter krijgt.

Voor ze binnenkort aan hun eigen, eerste theatertournee beginnen, komt De Geest (‘Als ik je ooit vergeet’, ‘Maan’) van frontman Geert Vanloffelt eerst nog optreden op de Parkies, iets waar ze net als hun collega-artiesten ontzettend hard naar uitkijken.

“Uiteraard zijn we blij dat we, na een jaar van afwezigheid opnieuw in Beverlo kunnen feesten met Parkies. In een coronaproof setting uiteraard. We hopen dan ook veel muziekliefhebbers te ontmoeten!”, zegt Werner Janssen, schepen van Lokale economie, Middenstand en Toerisme.

Op de donderdagavonden in augustus ben je vanaf 19.00 uur welkom op het domein van het Park van Beverlo in Beringen. De concerten starten tussen 20.00 en 20.30 uur. Elke artiest speelt met zijn of haar muzikanten één complete set van 60 à 90 minuten. Beringen is één van de 11 locaties in Vlaanderen waar je deze zomer kan genieten van 59 concerten, waarmee de Parkies hun status als ‘het grootste kleinste festival’ opnieuw bevestigt. Organisator VZW Diverse bedankt de lokale besturen, artiesten, sponsoren en Toerisme Vlaanderen, en benadrukt nog eens expliciet het belang van de verplichte preregistratie: “Door de huidige maatregelen is de capaciteit op de concertlocatie beperkt. Op de dag zelf kan je proberen om aan de ingang nog snel digitaal te reserveren en registreren, maar als je zeker wil zijn van een plek voor het podium doe je dat best nu al meteen. Per ticket betaal je 4,50 euro, Daarin zit de administratieve verwerking én je eerste drankvoucher ter waarde van 2,70 euro.
Meer info vind je op www.parkies.be