N-VA Beringen veroordeelt militaire groet door jonge voetballertjes

Op 15 oktober 2019

Op enkele foto’s en filmpjes van de Beringse club Turkse FC is te zien hoe kinderen een militaire groet brengen om de soldaten in de Turks-Syrische oorlog te eren. N-VA Beringen betreurt het voorval ten zeerste. Kinderen inschakelen voor politieke doeleinden doet vragen rijzen over het normbesef van de volwassenen verantwoordelijk voor de clubwerking. Een streng onderzoek is vereist.

Nietsvermoedende kinderen horen niet door volwassenen meegezogen te worden in dit internationaal conflict en de bloedige oorlog die ermee gepaard gaat. Dit voorval vereist dan ook een streng onderzoek.

We moeten ten alle kosten vermijden dat het delicaat evenwicht in onze multiculturele gemeente ondermijnd wordt door dit soort incidenten. Kinderen horen vooral kinderen te zijn. Een oorlog promoten waar ze niets mee te maken hebben is vele bruggen te ver.