N-VA wordt met 2 verkozenen veruit de grootste in Beringen

Op 26 mei 2014

Op 25 mei vond de moeder aller verkiezingen plaats. Het harde werk en de overtuigingskracht van onze afdeling heeft het hoogst haalbare resultaat behaald. Zowel Grete Remen als Werner Janssen zullen onze gemeente vertegenwoordigen in Brussel in respectievelijk het Vlaams Parlement en de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Verder zette Jessie De Weyer ook een mooie score neer en blijft zo de 3de opvolger voor het Vlaams Parlement.

De gemeente Beringen heeft duidelijk gekozen voor de verandering die N-VA voorstelt. Het haalt 34% van de stemmen op voor het Vlaams Parlement en 32,3% voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Daarmee worden wij veruit de grootste partij van Beringen! Met meer dan 9000 kiezers behalen we zelfs een betere score dan bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012.

De tendens in Beringen heeft zich verder gezet in het gehele kanton. We behalen 34,2% voor het Vlaams Parlement en 33% voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Dit komt neer op ruim 26.000 stemmen voor de N-VA.

Mede door deze plaatselijke resultaten is N-VA er in geslaagd om in Limburg, Vlaanderen en België de grootste partij te worden. Wij zijn hierdoor aan zet en zullen er dan ook alles aan doen zo snel mogelijk onze verantwoordelijkheid te nemen. Het wordt tijd om ons land terug perspectief te geven, zodat we de toekomst hoopvol tegemoet kunnen gaan.