Nieuwe locaties zitbankjes gekozen door Beringse inwoners

Op 27 januari 2023

Het eerste project via het digitaal participatieplatform van stad Beringen is een feit. De inwoners bepaalden 11 locaties waar het Berings stadsbestuur nieuwe rustbankjes zal plaatsen.

Afgelopen najaar lanceerde stad Beringen het online participatieplatform Allemaal Beringen. Via het platform wil de stad transparanter en duidelijker te communiceren rond de lopende participatieve trajecten. “Daarnaast willen we een nieuwe groep inwoners aanspreken en betrekken via het online platform,” vertelt schepen van Participatiebeleid Jessie De Weyer.

Het eerste project op het platform werd ‘Mijn plekje – ons bankje’ gedoopt. Schepen De Weyer is enthousiast: “Via dit traject kregen burgers de kans om de mooiste en leukste plekjes in onze stad te nomineren om er een zitbank te plaatsen. Vervolgens konden alle inwoners stemmen voor de mooiste plekjes.”

Ondertussen is de stemming afgelopen en werden er per deelgemeente minimaal 2 plekjes met het meeste aantal stemmen geselecteerd voor een nieuwe zitbank. “Op basis van de stemronde komen er onder andere nieuwe zitbankjes in de omgeving van het Hanebergbos, langs het kanaal, aan de vijver in Korspel en in verschillende wijken.  Deze worden in het voorjaar van 2023 door onze stedelijke werkplaatsen geplaatst,” weet de schepen.

Ben je benieuwd naar waar je binnenkort kan uitrusten en genieten van de omgeving? Neem dan snel een kijkje op https://allemaalberingen.be/banken voor een overzicht van de winnende locaties.