Nieuwjaarsreceptie wordt ‘voorjaarsreceptie’

Op 7 december 2021

De nieuwjaarsreceptie voor alle inwoners van Beringen kan voor een tweede keer op rij niet doorgaan, de geldende veiligheidsmaatregelen gooien ook dit jaar roet in het eten. “De nieuwjaarsreceptie is iets wat we deze legislatuur in het leven hebben geroepen om ontmoeting en het gezellig samenzijn van onze stadsgenoten aan te moedigen. In grote aantallen samenkomen om in elkaars nabijheid zijn is de essentie van zo’n receptie, daarom hebben we besloten om deze niet in januari te organiseren,” legt schepen van Evenementen Werner Janssen uit.

Het is namelijk onmogelijk om te voorspellen hoe de situatie er binnen een drietal weken gaat uitzien. En de logistieke voorbereiding van zo een feestevenement voor een paar duizend man, met bijhorende hapjes en drankjes is niet bepaald een flexibele aangelegenheid.

Uitstel is echter geen afstel, belooft het stadsbestuur. “We schrappen het evenement niet zomaar, maar verplaatsen het gewoon naar het voorjaar! Van zodra de epidemiologische situatie het weer toelaat komen we met zijn allen samen om alsnog te klinken op het nieuwe jaar,” aldus de schepen.