Online leren met de bib

Op 2 maart 2021

De bibliotheek van Beringen stelt vanaf begin maart een nieuwe online leerplatform - 'Online leren met de bib' - ter beschikking van eigen bibleden. “Onze doelstelling om de bibliotheek meer te digitaliseren, met toegankelijkere en klantgerichte dienstverlening komt zo een stapje dichterbij”, licht schepen van Bibliotheek Jessie De Weyer toe. “Beringen wordt zo een van de 7 Limburgse bibliotheken die deze vernieuwende dienstverlening aanbiedt.”

Met dit online leerplatform investeert de stad Beringen in educatie, digitalisering en mediawijsheid van de stadsgenoten. “Bovendien kunnen we dit aanbod ook inzetten in de toekomstige digipunten in de verschillende deelgemeenten die binnenkort opgestart worden in samenwerking met onze eigen dienst samenleven, vzw RIMO en vzw Oasis”, voegt schepen De Weyer toe.

Leren kan plaatsonafhankelijk en geheel op eigen tempo. Van digitale fotografie, over tijdmanagement tot de kunst van het masseren of een nieuwe taal. Het aanbod is redelijk uitgebreid. “Volg zoveel cursussen als je wil en neem alle tijd die je nodig hebt”, aldus de schepen. Via beringen.bibliotheek.be kan je je met je bibprofiel aanmelden en kiezen uit 34 interactieve cursussen of webinars. Het enige wat je nodig hebt, is een pc, tablet of smartphone en toegang tot het internet, gecombineerd met je eigen ‘Mijn Bibliotheek’-profiel.

De leverancier van het leerplatform is het Nederlandse SkillsTown, dat via een eerdere succesvolle samenwerking met de Brusselse bib 'Muntpunt' en verschillende Vlaamse bibliotheken nu een groter marktaandeel verovert.

Wil je ook graag lid worden van de bib om zo te genieten van het online leerplatform? Kom even langs in de pop-upbib, bel naar 011 45 08 10 of mail naar bibliotheek [at] beringen.be.
Dit project loopt voorlopig proef tot en met eind juni 2021.