Prijzen zoeken jonge Beringse ondernemers

Op 24 oktober 2019

Jeugdhuis Club 9 en de Stad Beringen doen een oproep naar jonge ondernemers. Ben je een jonge ondernemer of heb je ondernemingsplannen? Kom dan tonen wat je in je mars hebt door ofwel te pitchen voor een publiek en misschien wel een prijs in de wacht slepen, ofwel via een standje op de ondernemersmarkt. Met de steun van de Stad Beringen en Unizo zijn er voor € 2000 aan prijzen te winnen in 3 categorieën: beste idee, beste starter van C.LAB en beste creatieve ondernemer. C.LAB, het creatief lab voor (startende) ondernemers, organiseert een pitch- en netwerkevent voor lokale ondernemers op vrijdag 22 november in jeugdhuis Club 9 in Koersel.

“Burgers die werken en ondernemen vormen de ruggengraat van onze samenleving. Zij maken onze welvaart mogelijk. Ondernemers die risico durven nemen, verdienen daarvoor erkenning,” zegt schepen van lokale economie en middenstand Werner Janssen.

De avond start met een ondernemersmarkt met leuke beats van AMUSE, waar je kan netwerken met een hapje en drankje. Daarna is het de beurt aan onze lokale talenten, die door middel van een korte presentatie hun idee creatief komen voorstellen. Een professionele jury maar ook het aanwezige publiek zullen uiteindelijk beslissen wie met de prijzen gaat lopen.

“Vanuit Beringen moeten we de ambitie hebben om uit te groeien tot een plek voor goed opgeleide en creatieve jonge mensen. Dat ons nieuwe jeugdhuis met dit project de ondernemerszin wil aanwakkeren bij jongeren is een absolute win-win. Als stadsbestuur dragen we heel graag een steentje bij.” voegt schepen van jeugd Jessie De Weyer toe.

Na de prijsuitreiking is er nog een afterparty vanaf 22u met o.a. de live coverband ‘Big Joe & Phantom 309’. Iedereen in en rond Beringen kan zich kandidaat stellen t.e.m. donderdag 14 november.