Stad annuleert alle evenementen tot eind april

Op 20 maart 2020

Stad Beringen organiseert normaal gezien heel wat evenementen en activiteiten in het voorjaar. Maar om de verspreiding van het coronavirus in te dijken, neemt stad Beringen nu verdere maatregelen. “Waar mogelijk hernemen we de activiteiten op een later moment. Dit betekent helaas het volledig stilleggen van onze jongerenactiviteiten. Ook onze bibliotheek is ondertussen tijdelijk gesloten en alle evenementen zijn er geannuleerd,” zegt schepen Jessie De Weyer.
Ook het volledige KIA-aanbod in de paasvakantie wordt geschrapt. Ook de speelpleinwerking Hupsekwap en de activiteiten rond de buitenspeeldag gaan niet door en ook alle sportactiviteiten worden geschrapt. “Gezien de huidige situatie is het niet verantwoord om mensen dicht bij elkaar te brengen. Daarom kiezen we voor de volksgezondheid en annuleren we alle initiatieven de we normaal organiseren. De Grote Prijs Mountainbike Stad Beringen is een samenwerking en eerder al afgelast door de organisator. Hiervoor bekijken we wel of een andere datum mogelijk is. We hebben namelijk de absolute intentie om dit toch te laten plaatsvinden."
Verder gaan ook deze activiteiten niet door: Beweeg je fit, Start 2 run, Kijk! Ik Fiets!, Sportkompas, Sport Andersdag, Seniorensportdagen, Start 2 skate, Bewegingsschool Happy Kids en de skate-initiatie op 29 april. Om de kinderen en jongeren die nu thuiszitten toch een alternatief te bieden maakt de bibliotheek het downloaden van e-boeken tijdelijk gratis en worden ook luisterboeken online aangeboden.
“En om de jeugdboekenmaand, die nog tot eind maart loopt, niet helemaal in het water te laten vallen zijn alle voorleesmomentjes, tekentips en live-illustraties beschikbaar via het Youtube-kanaal van de Jeugdboekenmaand, ” laat schepen van bibliotheek Jessie De Weyer weten.
Alle info via beringen.bibliotheek.be.

Ten slotte ontsnapt ook CC Beringen niet aan de maatregel.
“Alle voorstellingen tot en met 5 april waren al afgelast. Voor de eigen CC programmatie verlengen we deze periode nu tot en met 30 april,” geeft schepen van cultuur An Moons mee. “Naast de podiumvoorstellingen annuleren we ook workshops, vormingen en tentoonstellingen.”

Voor vragen over annulaties kan je terecht op ccberingen.be/faq-ccb-en-corona.