Stad Beringen zoekt bussen voor Nacht van de jeugdbeweging

Op 22 september 2022

Naar jaarlijkse traditie vieren de jeugdbewegingen eind oktober feest over heel Vlaanderen. Ook Beringen maakt zich op voor een Dag van de jeugdbeweging vol activiteiten op vrijdag 21 oktober.

De dag start om 7u met een stevig ontbijt voor alle leerlingen in uniform. Tijdens de schooluren zullen de leerlingen van de middenscholen Olvi en St. Jan volksdansen en spelletjes spelen onder begeleiding van de aanwezige leiding. Vanaf 15u30 tot 18u wordt er een slotactiviteit met frisdrank, frietjes, snacks en muziek voorzien. “Ook dit jaar verwachten we een goede 300-tal leerlingen,” weet schepen van Jeugd Jessie De Weyer.

Maar dat is niet alles, diezelfde avond gaat het feest verder op de Nacht van de Jeugdbeweging. Deze fuif wordt georganiseerd door Gouw Limburg en met de steun van stad Beringen kunnen jongeren elk jaar met de bus naar daar. “Om het samenhorigheidsgevoel tussen de verschillende Beringse jeugdbewegingen te versterken en om ervoor te zorgen dat onze jongeren veilig kunnen feesten, voorzien we elk jaar een  busdienst van en naar het evenement,” aldus schepen De Weyer enthousiast.

In tegenstelling tot de afgelopen jaren zijn er echter nog geen kandidaat-transporteurs gevonden. Het stadsbestuur is dan ook naarstig op zoek naar bussen om de jongeren vanuit Beringen naar de fuif in Genk en terug te rijden. “Die zoektocht is dit jaar inderdaad enorm moeilijk gebleken, en na aanschrijven van meerdere maatschappijen hebben we helaas nog niemand gevonden. Vandaar via deze weg een bijzonder warme oproep: voor een optimaal veilige verloop hebben we 5 bussen nodig, kandidaten mogen zich bij de stedelijke jeugddienst melden voor 30 september,” besluit de schepen hoopvol.

Voor meer info kan u contact opnemen met de dienst Jeugd en Sport van stad Beringen via 011 43 03 72 of jeugdensport [at] beringen.be