Stadsbestuur negeert alweer de wil van de bevolking, nu omtrent het parkeerbeleid!

Op 24 juni 2013

Gisteren kwam de commissie mobiliteit en verkeer bijeen om de evaluatie van de blauwe zones en het parkeerbeleid in de verschillende deelgemeenten te bespreken. Voor Tijs Lemmens was de les duidelijk: “Het schepencollege heeft alweer geen oren naar de wensen van de bevolking!”

Uit de evaluatie is immers gebleken dat zowel de bevraagde doelgroepen als de stedelijke middenstandsraad het evenementenplein van Paal wensen open te stellen. Verder werd ook gevraagd om de zogenaamde “bananen” in Beringen centrum definitief te verwijderen ten voordele van extra parkeerplaatsen binnen de blauwe zone. Ondanks de duidelijke conclusies besliste het schepencollege om alles toch bij het oude te laten.

Tijdens de discussie heeft N-VA onder andere gepolst naar de beweegredenen om deze 2 pleinen gesloten te houden? Dit werd beantwoord met een veelzeggende stilte of zaken die makkelijk te weerleggen waren. Ook enkele leden van de meerderheid traden N-VA bij in de standpunten die ze naar voor brachten.

Voor N-VA Beringen is het eens te meer duidelijk dat het openstellen van deze pleinen kan rekenen op bijval van de bevolking. De gedrevenheid om de oppositie NIET te laten scoren is blijkbaar groter dan de intentie om te luisteren naar de bevolking. Als tegenvoorstel vraagt N-VA fractieleider Werner Janssen: “ Stel het evenementenplein in Paal open -en verwijder de “bananen” in Beringen gedurende 6 maanden en maak dan een evaluatie.” Dit zal niet alleen de handelaars die betrokken zijn plezieren maar ook de inwoners van Beringen en omstreken. De andere conclusies uit de evaluatie zijn aanvaardbaar voor N-VA Beringen.