Subsidie voor digitale aanmeldingsprocedures

Op 8 januari 2020

De stad Beringen ontvangt een projectsubsidie van € 5000 voor de organisatie van de gezamenlijke digitale aanmeldingsprocedures voor inschrijvingen in het basis- of secundair onderwijs, voor schooljaar 2020-2021. Dit laat Vlaams minister van Onderwijs, Ben Weyts weten. Net als voor de organisatie van de aanmeldingsprocedures voor inschrijvingen voor schooljaar 2019-2020, voorziet Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts ook voor de aanmeldingen voor schooljaar 2020-2021 financiële ondersteuning. “De initiatiefnemers van digitale aanmeldingsprocedures kunnen zowel één of meerdere schoolbesturen, lokale overlegplatformen (LOP’s) als lokale besturen zijn. Zij kunnen alle kosten die rechtstreeks verband houden met de organisatie van een aanmeldingsprocedure voor inschrijvingen voor schooljaar 2020-2021, in rekening brengen” verduidelijkt de minister.
Om aanspraak te maken op een financiële ondersteuning moest men per onderwijsniveau (basisonderwijs of secundair onderwijs) afzonderlijk aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet het gaan om een digitale aanmeldingsprocedure én melden alle scholen uit eenzelfde gemeente (of in het LOP) zich samen aan. Er wordt slechts één subsidie toegekend per aanmeldingsprocedure. Indien er binnen eenzelfde gemeente of LOP meerdere, maar verschillende aanmeldingsprocedures georganiseerd worden, vervalt het recht op financiële tegemoetkoming. De aanvraag tot subsidie diende uiterlijk te gebeuren op 15 december 2019. Het stadsbestuur van Beringen ontvangt een subsidie van €5000.