Taskforce mobiliteit komt er niet

Op 18 april 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Mobiliteit & Openbare Werken, Mobiliteit - Openbare Werken, Mobiliteit - verkeersveiligheid, Mobiliteit en openbare werken, Mobiliteit en verkeer, Mobiliteit en verkeersveiligheid

Afgelopen gemeenteraad kaartte N-VA de nakende mobiliteitsproblemen in Beringen aan. Er staat namelijk heel wat te gebeuren op het vlak van infrastructuurwerken aan de wegen in Beringen de komende maanden en jaren. Zo wordt er binnenkort aan de Paalsesteenweg gewerkt op vraag van AWV en de Lijn, de brug over het Albertkanaal in Tervant wordt verhoogd (geschatte duur 9 maanden), de verhoogde brug in Beringen over het Albertkanaal zal worden aangelegd, de oude zal worden afgebroken, de Kasteletsingel zal waarschijnlijk verlaagd worden, enzovoort. “Je moet geen expert zijn om in te zien dat al deze werken voor heel wat verkeersopstroppingen zullen zorgen!” : verklaart Tijs Lemmens (Raadslid N-VA).

De huidige werkgroepen waren tot nu toe onvoldoende in staat om dergelijke problemen naar behoren aan te pakken volgens N-VA. ”Iedereen herinnert zich vast nog de bestrijkingswerken aan de brug in Tervant in combinatie met de werken aan de Olmensesteenweg. “Deze hebben toen een groot verkeersinfarct veroorzaakt tijdens de ochtendspits. Dergelijke situaties moeten we absoluut vermijden!” : merkt Tijs Lemmens op. N-VA stelde daarom voor om een Taskforce Mobiliteit op te richten die de verkeersdoorstroming op de Beringense wegen bewaakt en indien nodig snel maatregelen kan nemen om de hinder voor de burgers en bezoekers van Beringen zoveel mogelijk te berperken. De taskforce zou minstens maandelijks samenkomen om alle geplande verkeerswerken en vastgestelde problemen te bespreken en aan te pakken. “Het is spijtig te moeten vaststellen dat deze meerderheid zich niet wil voorbereiden op de komende mobiliteitsproblemen!” concludeert Tijs Lemmens op afkeuring van zijn voorstel door CD&V, Sp.a en OpenVLD.

http://www.internetgazet.be/beringen/beringen-staat-voor-groot-mobilitei...

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is