Winnaars Dag van de Buren-wedstrijd bekend

Op 9 juni 2022

Na twee coronajaren en alternatieve Burendagen was het op 27, 28 en 29 mei opnieuw tijd voor echt gezellig samenzijn en feest in Beringen. Met de nodige aandacht voor opmerkelijke burenverhalen.

“Wie een buurtfeest organiseerde ontving een promo- en een starterspakket met heel wat lekkers van Oxfam. Daarnaast konden de inwoners een superbuur nomineren en deelnemen aan een fotowedstrijd,” licht schepen van Participatie en Wijkontwikkeling Jessie De Weyer toe.

En dat de solidariteit tussen de buren groot is, bleek uit de mooie verhalen van de genomineerden.  “Uit de vele inzendingen koos de jury uiteindelijk drie winnaars. We bezochten ze afgelopen weekend, natuurlijk met bijhorende cadeautjes,” vervolgt de schepen.

Zo werden Sebastiaan Goossens en Jasmien Maes geprezen voor hun interventie en de emotionele steun die ze voor hun buurvrouw Daniëlla Rabijns betekenden, bij het overlijden van haar moeder.

Ook werd Pascal Coppers uit de Mezenstraat als een soort van pater familias door de hele straat in de bloemetjes gezet. Van fijne attenties voor de buurt, over kerstbomen verdelen tot de zorg voor een zieke buurvrouw, geen moeite is hem teveel.

Josee en Michel Cretskens kwamen ten slotte ook als winnaars uit de bus. Ze ontfermden zich over hun oudere buurvrouw. Hulp bij kleine en grote klusjes of samen twee keer per week een fikse wandeling van 7 km maken, dat hoorde er gewoon bij.

“Drie winnaars werden in de bloemetjes gezet, met een kleine attentie vanuit de stad. Maar er waren nog heel wat andere mooie verhalen, waarvoor we toch ook een 'dankjewel’ aan de genomineerden richten. Goede buren zijn een essentieel element in een sterke samenleving, dus hopen we dat er nog  veel van die prachtige buren bestaan!” besluit de schepen hoopvol.