Stad Beringen lanceert nieuwe wandelroute voor de allerkleinsten in Beverlo

Op 7 februari 2024

In de Beringse deelgemeente Beverlo kunnen kleuters sinds kort terecht voor een leuke wandeling vol doe-opdrachten. De wandeling werd officieel voorgesteld door kinderschepen voor Toerisme Kamiel Drees, schepen voor Toerisme Werner Janssen en schepen voor Jeugd en Recreatie Jessie De Weyer.

“Samen met mijn gezin trekken we er vaak op uit om te wandelen. Dankzij toffe opdrachten is een wandeling voor kinderen veel leuker. Zo zijn we samen actief bezig en leren we zelfs dingen bij over de natuur!” vertelt kinderschepen Kamiel Drees enthousiast.

De wandeling richt zich op kinderen tussen 3 en 5 jaar maar staat uiteraard ook voor andere liefhebbers open. “We merkten op dat het activiteitenaanbod in Vlaanderen pas echt uitgebreid aanwezig is voor kinderen van 6 jaar of ouder,” zegt schepen voor Toerisme Werner Janssen. “Voor de allerkleinste kleuters wilden we dan ook graag iets aanbieden dat verder gaat dan enkel en alleen de speeltuin. Zo hebben we een leuk extra aanbod voor onze toeristen en ontdekken zij de bosrijke omgeving die we in Beverlo en de rest van Beringen te bieden hebben.”

Maar ook voor de eigen inwoners is de unieke wandeling een troef. Schepen voor Jeugd en Recreatie Jessie De Weyer licht toe: “Als kindvriendelijke stad willen we elk kind een plekje geven in onze stad. Met de hulp van onze mascotte Barrie de Beer kunnen nu ook de kleinste kleuters onze stad en natuur ontdekken. Onderweg leren ze de kleuren in het bos, pikken ze geluiden op en gaan ze op zoek naar dierenvrienden.”

Wie graag op pad gaat, kan de wandelkaart verkrijgen aan het onthaal van Visit Beringen.