Finish Baloise Belgium Tour in Beringen

Op 31 januari 2019

De slotetappe van de Baloise Belgium Tour kleurt dit jaar volledig Limburgs met de start in Tongeren en de finish in Beringen. Voor organisator Golazo met hoofdzetel in Beringen is dit het eerste evenement dat ze zelf organiseren in hun thuishaven. Voor de stad Beringen moet dit de start zijn van een vruchtbare samenwerking.

Eén van de prioriteiten van het nieuwe stadsbestuur was het binnenhalen van grote sportevenementen als citymarketing. Ze hebben er dan ook geen gras over laten groeien. De Baloise Belgium Tour met twee plaatselijke rondes tijdens de slotrit moet Beringen extra op de sportieve- en toeristische kaart zetten. Sportief is de Ronde van België toch nog altijd een belangrijk evenement met topploegen en veel mediabelangstelling.

"Dit evenement zal zorgen voor een grote visibiliteit voor Beringen door de live-uitezendingen van de lokale rondes in Beringen op verschillende tv-zenders", zegt schepen van Toerisme Werner Janssen.

De finale van de 89ste Baloise Belgium Tour moet een waar volksfeest worden in Beringen. Het parcours van de slotronde is nog niet uitgestippeld maar Golazo wil graag een ronde uitstippelen die Beringen in zijn totaliteit laat zien. Tegelijkertijd zal er op die dag een MTB-Tourtocht zijn de mijnterril. Zo wordt zondag 16 juni een sportieve hoogvlieger van de stad Beringen.