Het klimaat in de Processiestraat

Op 8 april 2017

Een aantal leden van N-VA Beringen gingen op 8 april 2017 op pad in de Processiestraat in Tervant.

De Processiestraat is een rustige doorgang doorheen Tervant, toch hadden we het geluk om 13 mensen te kunnen spreken.

De inrichting van de straat kreeg van de respondenten een 7,3/10. De aanwezig boompjes kunnen al eens voor bladeroverlast zorgen maar de groenperkjes worden wel verzorgd. Aandachtspunt hierbij is wel het zwerfvuil dat in deze perkjes terecht komt. Ook worden hier en daar de straatlampen niet altijd even snel hersteld. Parkeren in de straat zorgt voor problemen bij gebrek aan markering.

Sociale cohesie scoort nog net iets beter in de Processiestraat met een gemiddelde van 7,7/10. Mensen voeren sociale controle uit voor de woning van de buren en onderhouden regelmatige contacten.

Wat de veiligheid betreft, maakt men zich in de Processiestraat vooral zorgen om de hoge snelheid. De maximumsnelheid is vastgelegd op 70km/u en dit is, volgens een aantal inwoners, te hoog voor een binnenstraat die is aangemerkt als speelstraat voor kinderen. Veel kinderen uit de buurt vertrekken bovendien dagelijks met de fiets naar campus Bogaertsveld waarbij de ouders zich tevens zorgen maken over de veiligheid.

Daarnaast ontvingen wij ook een opmerking over de snelheid van brandweerinterventies die in het verleden blijkbaar niet zo goed bleek.

Algemene opmerking die vaak terug komt is het gebrek aan winkels in de buurt. Te voet dagelijkse inkopen doen, blijkt moeilijk. Ook over de inrichting van de marktpleinen in Paal en Beringen-centrum mochten wij opmerkingen ontvangen, zo zouden de bananen in Beringen-centrum beter verdwijnen.

N-VA Beringen hoopt ook u binnenkort te kunnen spreken omtrent het klimaat in uw straat!