N-VA Beringen kiest nieuw afdelingsbestuur

Op 26 februari 2019

De leden van N-VA Beringen hebben een nieuw afdelingsbestuur gekozen. Het bestuur wordt elke drie jaar vernieuwd en vormt de basis van de lokale N-VA-werking.

Wesley Jeunen is de nieuwe  voorzitter . Hij deed de voorbije jaren als OCMW- en gemeenteraadslid veel ervaring op in de lokale afdelingswerking en politiek. Wim Thijs is ondervoorzitter. Hij vervoegde N-VA als kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober.

Met deze achtergrond willen zij in de volgende jaren mee vorm geven aan de N-VA-werking in Beringen.

“Nu N-VA in Beringen in de meerderheid zit, kunnen we van binnenuit meewerken aan een beleid voor en door de burger. Het is voor ons altijd al cruciaal geweest om te weten wat er leeft bij de bevolking. De afgelopen jaren hebben we daarom de “klimaat in uw straat”-actie gedaan. We zetten nu opnieuw concrete acties op poten om de voeling met de Beringenaar nog te versterken,” aldus Jeunen

De bestuursploeg van N-VA Beringen bestaat uit 26 geëngageerde mensen waarbij alle leeftijden en deelgemeenten vertegenwoordigd zijn.  Eerste uitdaging worden de verkiezingen van 26 mei. Met Werner Janssen op de 5e plaats federaal en Jessie De Weyer op de 7e plaats Vlaams heeft Beringen twee prominente plaatsen op de lijst.