Nieuw podium voor evenementen in Beringen

Op 22 april 2022

Stad Beringen stelt dit weekend voor het eerst haar nieuw aangekocht, mobiel podium ter beschikking bij de organisatie van Beringen Spring(t). Het podium zal vanaf nu gebruikt worden bij verscheidene evenementen van stad Beringen en Toerisme Beringen.

“De vele evenementen in onze stad worden meestal opgeluisterd met muziek of een presentatie. Voorheen werd hiervoor telkens een podium gehuurd. Bij aanvang van de legislatuur werd besloten om een eigen mobiel podium aan te kopen zodat we steeds zeker zijn van de kwaliteit en de mogelijkheden. De oppervlakte was daarbij een belangrijke factor omdat wij ook regelmatig bekendere artiesten mogen verwelkomen op grotere evenementen,” aldus schepen voor Toerisme Werner Janssen.

Het nieuwe podium is voorzien van een overdekking en kan winddicht gemaakt worden op een oppervlakte van 63m². Geplande optredens kunnen dus ook doorgaan bij mindere weersomstandigheden.