Verlenging voor opstartpremie handelszaken in kernwinkelgebied Beringen

Op 5 mei 2022

De stad Beringen zal de opstartpremie voor handelszaken in haar kernwinkelgebied verlengen tot december 2022.

In 2015 werd beslist om een opstartpremie te verlenen aan ondernemers die een handelszaak starten in het kernwinkelgebied. De premie werd verlengd tussen 2019 en 2021 en zal nu dus verder lopen tot december 2022.

“Doelstelling van deze premie is kernversterkend werken voor het centrum. We trachten ondernemers naar ons kernwinkelgebied te lokken zodat de stedelijke aantrekkingskracht verhoogd wordt. Dit jaar beogen we ook de detailhandelsvisie voor de stad af te werken, waarbinnen de opstartpremie ook geëvalueerd zal worden. Om die reden laten we het bestaande reglement nog even verder lopen, tot december 2022,” licht Werner Janssen (N-VA), schepen voor Ondernemen toe.

De opstartpremie geldt voor startende zaken in het centrum van Beringen en bestaat uit een tussenkomst in de kosten voor inrichting en uitstraling van het handelspand. De stad komt tussen in 50 à 75% van het factuurbedrag, met een maximum van 4.000 à 5.000 euro, afhankelijk van de periode van leegstand die het pand al kende.

Meer informatie via https://www.beringen.be/subsidie-startende