Visit Beringen krijgt nieuwe huisstijl

Op 24 februari 2023
Visit Beringen

Toerisme Beringen zorgt graag voor een bruisend Beringen. Niet alleen voor de toeristen en bezoekers, maar ook voor de Beringenaren zelf. Trends en smaken veranderen echter continu. Een bruisend recreatief aanbod dient dan ook op een uitnodigende manier gepromoot te worden naar de juiste doelgroepen. 

 

Een nieuw merk

“Om hierop in te spelen dopen we vanaf dit jaar ons merk om tot Visit Beringen, met daarbij een nieuwe huisstijl én een nieuw logo. Visit Beringen, als merk, omarmt daarbij het toeristisch vrijetijdsaanbod dat georganiseerd wordt door de vzw toerisme Beringen maar daarbuiten ook het gehele toeristisch aanbod binnen Beringen,” weet schepen van Toerisme Werner Janssen.

De voorzitter van vzw Toerisme, Ludo Claes, is alvast enthousiast: “Sinds meerdere jaren hebben de dienst toerisme en de vzw Toerisme gewerkt aan een netwerk van duurzame samenwerking om het aanbod van alle toeristische horeca en attracties binnen Beringen in de markt te zetten.” 

 

Een nieuwe stijl

Om de visuele link met de stad Beringen te behouden, put Visit Beringen uit de kleuren die ook de huisstijl van de stad vormen. “Dit alles vullen we aan met een meer informele, luchtige vormentaal die uiting moet geven aan een vrolijk vakantiegevoel,” aldus de schepen. 

 

Een nieuw logo

Met het nieuwe logo wil Visit Beringen op eenvoudige maar heldere wijze duiden waarvoor men staat.  Het label Visit in het logo duidt daarbij op de bezoekers. Beringen duidt uiteraard op de bestemming, de place-to-be voor een toeristische uitstap. 

De kleurenkeuze groen-rood biedt een complementair contrast: Het groen is een tweede stilistische verwijzing naar de stad. Maar groen staat volgens de klassieke kleursymboliek ook voor: rust, natuur,... en in de brede zin dus voor 'ont'-spanning. Het rood symboliseert het tegenovergestelde en staat voor ‘spanning’, oftewel de actie en het avontuur die je in Beringen kan beleven. De gedeelde punt op de i maakt de verbinding tussen de bezoekers onderling. Die verbinding bestaat ook tussen de Beringenaar als gastheer en de toeristen als bezoekers. Daaruit moet altijd iets moois bloeien, vandaar het rode bloemmotief. Met andere woorden: de sociale bereikbaarheid tussen mensen is waar het om gaat en waar Visit Beringen voor staat.  

 

Vakantie in eigen stad?

Een gratis exemplaar van de vakantiegids editie 2023 is in de loop van de maand maart verkrijgbaar bij:  

Visit Beringen, Koolmijnlaan 203, T 01 42 15 52 of www.visitberingen.be  

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is