Plaatsing nieuwe kerstverlichting markeert start eindejaarsperiode in Beringen!

Op 16 november 2022
beringen-eyecatcher-markt

In Beringen kan je vanaf deze week genieten van de nieuwe kerstverlichting. Het gaat om LED-verlichting van de nieuwe generatie, die energiezuiniger is maar zelfs betere kwaliteit biedt. In elke deelgemeente zal je ook een of meerdere eyecatchers kunnen terugvinden, waaraan een fotowedstrijd wordt gekoppeld.

“We zijn bewust op zoek gegaan naar ecologisch en economisch verantwoorde verlichting die toch dezelfde warme sfeer uitstraalt. In combinatie met de eyecatchers zorgen we voor een gezellige eindejaarsperiode,” aldus schepen voor Lokale Economie, Middenstand en Toerisme Werner Janssen.”

Naast de kerstverlichting komen ook een aantal vaste waardes uit de eindejaarsperiode terug. Zo zullen de geliefde beren in de deelgemeentes verschijnen en zullen er opnieuw grote brievenbussen geplaatst worden waar kinderen hun tekening voor de kerstman kunnen posten. Deze komt op 17 december in elke handelskern de brieven ophalen en snoep uitdelen.

“Aan de verschillende beren  kunnen kinderen ook stemmen voor de naam van onze nieuwe mascotte in het kader van het label kindvriendelijke stad. In de december-uitgave van B-magazine kan je ook een tekening terugvinden van deze mascotte,” licht schepen voor Jeugd Jessie De Weyer toe.

“De handelaars uit Beringen zullen in december ook traditiegetrouw hun eindejaarsactie organiseren. Wie koopt bij een deelnemende handelaar, ontvangt een lotje waarmee voor 8.000 euro aan prijzen kan gewonnen worden. Op 11 en 18 december zullen er ook opnieuw koopzondagen zijn in aanloop naar de eindejaarsfeesten. Zo kan iedereen zijn mooiste cadeau oppikken bij onze lokale handelaars,” besluit Janssen.