Jong N-VA Beringen roept op tot Nederlandstalige verkiezingscampagne

Op 11 juli 2018, over deze onderwerpen: Identiteit, Vlaamse Feestdag

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan. Dat betekent dat er in de komende maanden weer heel wat campagnemateriaal zal gepubliceerd worden om de kiezers te overtuigen. Voor Jong N-VA Beringen verloopt dat campagnevoeren best enkel in het Nederlands.

Jong N-VA Beringen lanceert deze oproep niet toevallig op 11 juli, het Feest van de Vlaamse gemeenschap. Een dag die al eeuwenlang herinnert aan de Vlaamse verbondenheid en cultuur.

Ook de gemeenteraadsverkiezingen en de manier van campagnevoeren behoort ondertussen tot het cultureel erfgoed. Meer en meer valt echter op dat gemeenschappen binnen onze stad in een andere taal dan het Nederlands worden aangesproken. Dit gebeurt zowel in gedrukt campagnemateriaal als op sociale media. Een deel van het politieke debat wordt dus onmogelijk gemaakt voor kandidaten die deze andere talen niet machtig zijn.

De jongeren van N-VA Beringen (Wouter Vandermeeren, Jessie De Weyer, Wesley Jeunen, Jasper Vanhamel, Dries Coomans, Silke Vandenwijngaert, Marcia Deckx, Wouter Bosmans en Deborah Smeets) zijn er van overtuigd dat het de Vlaamse taal is die ons in Beringen allemaal kan verbinden, zeker op het publieke forum van de verkiezingen.

Het migratiebeleid van de vorige generaties heeft ons voor een stuk uit elkaar gedreven. Enkel door het gebruik van dezelfde taal kunnen we opnieuw uitgroeien tot één samenleving. De politici van de huidige generatie kunnen daarbij het goede voorbeeld geven.

Jong N-VA Beringen roept de kandidaten van alle partijen dan ook op om bij het campagnevoeren enkel in het Nederlands te communiceren. Samenleven begint met samen praten!